ATT BLOGGA ÄR SOM ATT "STRIPPA".....

..... OCH MED DET MENAR JAG INTE DEN TRADITIONELLA "STRIPPEN" DÄR MAN SAKTA & SENSUELLT TAR AV SIG KLÄDERNA SAMTIDIGT SOM MAN "ORMAR" SIG KRING EN STÅNG,  UTAN DET JAG MENAR ÄR ATT MAN UTFÖR EN "SJÄLSLIG STRIPTEASE".....


Jag har alltid älskat att skriva, dagböckerna har blivit ganska många genom åren, tyvärr har mina tidigaste alster försvunnit i någon flytt för många år sedan men jag har en hel del kvar att gå igenom någon gång!!!

I bloggen skriver jag av mig i både glädje, ilska & sorg, dock händer det att jag raderar inlägg som är skrivna i ilska, jag tänker inte särskilt rationellt när jag är förbannad men det gör väl ingen egentligen!!!

Att en del som kommenterar det jag skriver inte har samma inställning till saker ock ting är bara bra, jag kan ta både ros & ris, så länge det handlar om konstruktiv kritik alltså, däremot betackar jag mig för rena påhopp och/eller lögner om mig som person!!!

Alla kan inte gilla alla, ibland stämmer inte kemin helt enkelt, i "verkliga livet" brukar jag känna sånt direkt, i bloggvärlden är det lite knepigare men det kan räcka med att läsa några inlägg i en blogg för att få samma känsla som
IRL!!!

Andra får tycka precis vad de vill  om mig, mitt liv, mitt skrivande etc. etc. ÅSIKTSFRIHET måste få finnas, både här och ute i samhället, tyvärr är det inte alltid så och dessvärre förblir det nog en utopi (
"En god plats som ingenstans finns")!!!

Sorgligt nog så har en del människor svårt att skilja på åsikter och lögner och det kan ställa till stora problem för den som drabbas...
 
Ibland kan också lite från början oskyldigt skvaller få onödiga konsekvenser enbart för att ett litet ord utelämnas eller byts ut, här är några exempel på vad jag menar med det:

...Kajsa säger till Elsa: -"Har du hört att Stina vill skiljas från Pelle"??? 
Elsa skyndar sig hem och ringer till Anna: -"Har du hört att Stina & Pelle ska skiljas???
                    --------------------------------------------------------------------------------------
Kajsa till Elsa: -"Bettan blödde lite igår så hon trodde hon skulle  missfall"!!!
Elsa ringer till Anna: -"Bettan blödde igår så hon fick antagligen missfall"!!! 

Ni ser själva vad ord kan ställa till!!!

Jag ska även bjuda er på ett exempel som handlar om mig själv!!!

För några år sedan åkte jag & Anders med ett par kompisar i deras jänkare, vi skulle festa lite. Bilen stod på parkeringen utanför ägarens bostad, han var inne och hämtade något, Anders stod o pinkade i en buske och jag satt kvar i bilen och smuttade på en cider.
Inom en vecka nådde ryktet fram till mig, jag skulle enligt ryktesspridaren ha 
stått på parkeringen och halsat ur en pava vin!!! 


SENSMORAL: "Man bör vakta sin tunga innan man låter den tala"

                        *****************************************


Nu ska jag göra biffar som min dotter har bestämt att vi ska äta till middag så "
OverandOut" som Matte Larsson säger...  =D





 












Kommentarer
Postat av: majsan47

Det var ett jättebra inlägg tycker jag och håller med dig i det du skriver. Jag har lite svårt att öppna mig riktigt här på bloggen. Har nog ett stort mått av integritet. Men vissa dagar känner man ju för att lätta på trycket. Kramn

2009-02-24 @ 16:00:25
URL: http://www.metrobloggen.se/majsan47
Postat av: wivi

Till Majsan:

Tack för att du gillade inlägget! Jag är väl ganska så öppen men det finns saker som jag inte heller vill skriva om här. Har funderat på att öppna en blogg som bara jag har tillgång till men vet inte om det är hundraprocentigt säkert att ingen kan läsa den trots allt!

2009-02-24 @ 18:32:40
URL: http://popbajare55.blogg.se/
Postat av: Cam

Ja men det är jätte roligt att skämma bort de små och jag bara älskar leksaker. Jag vill ha en dotter med, så jag får leka med barbie L .. Jaha du ska ha loppis, vad roligt. Jag kommer säkert ha en del saker du kan ta, vi har massor som är i vägen . Kraaam!!

2009-02-26 @ 12:59:52
URL: http://metrobloggen.se/camillawikvist
Postat av: Anonym

Till Cam:

Det får bli en dotter nästa gång då! ;) Tack det är snällt! Hör bara av dig så hämtar jag! Sen när ni kommer hit i sommar kanske det finns saker du vill ha o då får du dem istället! Haha! med bytesaffärer blir det aldrig tomt! Kram... :)

2009-02-26 @ 18:15:01
Postat av: cam

Svar: Hihi Malin och jag tror att de kommer 'prova på saker' men att de beslutar sig för att vara kompisar! Hihi, men ett giftemål skulle inte sitta fel. Hehe..



OCH svar igen : Japps, jag hör nog allt av mig =D

2009-02-26 @ 19:58:26
URL: http://www.metrobloggen.se/camillawikvist

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0