BÄSTA ROLIGASTE PROGRAMLEDAREN.....

.....MELODIFESTIVALEN HAR HAFT PÅ ÅRATAL!!!!!


Hon är suverän "den där" PETRA MEDE!!! Rapp i käften som få andra!!!


Jag som alltid "dissar" de flesta låtarna i vanliga fall spydde inte galla över en enda låt ikväll!!! Naturligtvis passade inte alla in i genren schlager men i det stora hela så var det ovanligt hög klass!!! Visserligen kommer jag varken att köpa eller ladda ner flertalet av dem men jag är positivt överraskad iallafall!!!

Min absoluta favorit var Carolina af Ugglas låt!!! Texten, rösten, inlevelsen ja allt gav mig "ståpäls"!!! Tyvärr förstår inte många hur bra hon verkligen är och därför är nog hennes chans att vinna det hela minimalisk men jag håller tummar & tår för vår härliga svenska "Janis Joplin lookalike"!!!

Som god tvåa sätter jag Nina Söderquist, hennes låt drog åt det "hårdrockiga" soundet som jag gillar, dessutom röstade jag på henne när hon tävlade i programmet "West End stars" som visades på trean för ca ett år sedan. Hon vann naturligtvis och fick huvudrollen som "Lady of the lake" i Monty Pythonmusikalen "Spamalot" i London!!! 

De här två ovanstående hade jag gärna sett gå direkt vidare till Globen!!!

Men ärligt talat, vad har ett dansband i en melodifestival att göra??? Inget elakt menat, Scotts är ett "hyggligt" band, och Henrik en "svärmorsdröm" men nog passar deras stil bättre in på en dansgala där man kan bugga loss (vilket jag till min stora sorg inte kan),  än i en melodifestival???

"Summa sumarum" så är jag trots allt förvånansvärt nöjd med årets första deltävling, förhoppningsvis fortsätter det så de följande deltävlingarna också men jag är skeptisk...
Nu krånglar bloggen eller datorn igen så jag vågar inte skriva mer för då försvinner väl allt som det tyvärr gör ibland!!! Önskar er alla en God Nattsömn...

Kommentarer
Postat av: majsan47

Så här tyckte jag:



Nina nr 1, jag gillar henne jättemycket och låten var riktigt rockig

Alcazar var nr 2

Scotts var inte alls bra och jag tycker tyvärr inte om Caroline von Ugglas, men hon gick ju hem.

Kram kram

2009-02-08 @ 09:57:14
URL: http://www.metrobloggen.se/majsan47
Postat av: wivi

Till majsan47:

C af U är väldigt speciell, hon går inte hem hos alla och tyvärr tror jag inte hennes låt platsar i ESC iallafall. Jag förstår inte hur Scotts kunde gå så långt! Ninas "pipa" är störtskön! Kram..

2009-02-08 @ 10:52:11
URL: http://popbajare55.blogg.se/
Postat av: Lisa

Jag håller med, men jag tycker ändå om Blondinbella på någe sätt. Hon skriver i alla fall om aktuella saker och står för vad hon tycker medan Kissie endast skriver om läppförstoring, alkohol och bråkar med små fjortonåriga fjortisar. :P

2009-02-08 @ 12:53:27
URL: http://dubbelbloggen.blogg.se/
Postat av: lyris

Vad fan syrran!

Vi tyckte precis lika om vilka låtar som borde vunnit.Den groteska lilla varelsen C af U är helt fantastisk.

2009-02-08 @ 13:31:38
Postat av: Malin Sofia

Tack för att du kommenterade hos mig. Jag har valt veckans blogg, titta gärna in för att se vem som vann.



Vill någon av dina läsare bli veckans blogg? Kommentera valfritt inlägg hos mig och kanske jag väljer just dig. Bra sätt att få fler läsare!

2009-02-08 @ 13:55:42
URL: http://mymomentof.blogg.se/
Postat av: wivi

Till min broder Lyris:

Nu har väl helvetet frusit till iallafall!

DU & JAG tycker exakt likadant för första gången i världshistorien!

Pöss på örsnibben/syster yster

2009-02-08 @ 14:12:52
URL: http://popbajare55.blogg.se/
Postat av: Sanna

Carolina af Ugglas rockar fett !! Henne gillar jag och har gjort det i många år, gillar människor som är sej själva !! =)

2009-02-08 @ 14:58:45
Postat av: wivi

Till Sanna:

Ja den tjejen är sig själv i alla lägen! =)

Jag gillade henne och låten när hon var med förra gången också!!

2009-02-08 @ 15:10:14
URL: http://popbajare55.blogg.se/
Postat av: majsan47

hihi jag menar förstårs af Ugglas, inte von. hehe Kramigen

2009-02-08 @ 17:15:59
URL: http://www.metrobloggen.se/majsan47
Postat av: wivi

Till majsan47:

Jag såg inte att du skrivit fel förut! :)

2009-02-08 @ 17:28:46
URL: http://popbajare55.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0