GANSKA SÅ OANSVARIGT.....

.....TYCKER JAG DET ÄR OM MAN ÄR SMÅBARNSMAMMA OCH ÄR VAKEN HALVA NÄTTERNA!!!!!


För att kunna ta hand om sina små telningar under dagen behöver man faktiskt sova på natten. I annat fall kan man brista i uppmärksamhet och det vore ju inte roligt om det skulle hända en olycka!!!


Vi vet ju alla hur lätt det kan vara att "slumra" till när man t ex sitter i en skön fåtölj, haha, jag drar mig till minnes en episod som hände när mina barn var små...


Jag sov otroligt dåligt på nätterna, inte pga att jag satt vid datorn, för det hade vi ingen på den tiden, eller framför tv:n utan anledningen var att jag hade en otrolig värk i hela kroppen, främst i högra höften, det visade sig senare att jag haft foglossning under min sista graviditet och när barnet var ca 4 ½ år ( !!! ) fick jag veta det av en kiropraktiker!!! Nåväl, det var inte min värk jag skulle berätta om...


Ibland när jag satt och läste ur en sagobok för barnen kunde jag slumra till då & då, vakna till med ett ryck när barnen skrek "mamma" och fortsätta läsa!!! Jag minns t o m hur jag "sluddrade" när jag läste, det lät som om jag druckit alldeles för mycket alkohol trots att jag bara druckit mjölk!!!


Barnen tittade förundrat på mig och tänkte säkert att mamma var allt bra konstig ibland...


Nej en riktig god nattsömn är det bästa receptet för att kunna hålla koncentrationen på topp under dagen!!! Tyvärr är det inte alla förunnat att som t ex min käre make, somna innan huvudet lagt sig tillrätta på kudden!!! Själv ligger jag o vrider o vänder på mig i flera timmar innan John Blund behagar hemsöka mig...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0