JAG LÄR MIG VISST ALDRIG.....

.....FÖR IDAG HAR JAG PÅ NYTT GJORT MAT TILL ETT HELT KOMPANI!!!!!



RIS och...



CHILI CON CARNE för två!!! Tur att Anders vill ha matlådor till jobbet!!!

Jag gör min "egen" CCC av gul lök, blandfärs, vitabönor i tomatsås, krossade tomater, påsmix för CCC (fusk men whatever), samt färska paprikaringar,svartpeppar & salt... (Jag utesluter vattnet, det blir tillräckligt med vätska från tomatkrosset).



En riktig njutning för både öga och gom!!!

Förutom färsk gurka (skivad med osthyvel, bra knep för att få fina jämna skivor), så finstrimlade jag idag en bit purjolök och strödde över, till det drack jag ett stort glas "kobira", ja "TANT WIVI" har börjat dricka sånt igen efter många års uppehåll, man måste ju vara rädd om skelettet, det blir lite skört på äldre dar nämnligen!!!


Både jag & Anders vill ha lite extra "STING"  så vi förstärker smaken på många maträtter med den här lilla "godingen"!!!



Den är HOT kan jag garantera!!! "Tabasco släng dig i väggen, du är len som bröstmjölk i jämförelse"!!!

Tråkigt bara att vi ännu inte lyckats hitta den i någon affär i Norrköping. I Västerås fanns den förut men inte längre så för tillfället köper vi den i Stockholm!!! "Hojta" gärna till om ni vet att den finns på närmre håll!!!  =D


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0