LÄNGTAR, LÄNGTAR & LÄNGTAR ÄNNU MER.....

.....LÅT DET BLI LÖRDAG SNABBT SÅ JAG FÅR HIT SOLSKENET THILDA IGEN!!!!!


Det är lite skrämmande att man kan vara så sjukt beroende av sina barnbarn!!!


JULIA
var också väldigt ofta hos oss när hon var yngre,var och varannan helg "lånade" vi henne, hon var med till Stockholm där vi hade husvagn på Söders höjder, till "det blåa landet" (ett åt hyrde vi en stuga i Qvarsebo där jag inredde med i huvudsak blåa grejer så Julia döpte det till "det blåa landet"!!!), vi var i Danmark på tältsemester och släpade med oss den lilla trollungen (samt hennes mamma den gången också), en semester låg vi med husvagnen i Malmö, där var hon också med naturligtvis!!!


Utöver barnbarn så har vi släpat med oss våra egna ungar plus oftast några kompisar till dem också på lite äventyr!!! Ett minnesvärt tillfälle är en midsommarhelg för ett antal år sedan. Anders jobbade då i Högdalen och hans firma hade en lägenhet på Ölandsgatan på Söder (Sthlm), en tvåa.


Vi visste inte vad vi skulle göra den midsommaren, Malin & Kim var i tonåren och ville helst va med sina kompisar för att festa men det var inte mamma & pappa så glada över så jag smidde lite planer som jag anförtrodde Anders... ;D


- "Vi kan väl åka till Stockholm och gå på Grönan", tyckte jag, "ungarna får ta med en varsin kompis så går de nog med på det"!!! Sagt o gjort, Malin valde att ta med sin kusin Sara och Kim tog med en kompis som hette Robban. Dessutom så skulle Julia och hennes mamma Sandra också med , alltsomallt var vi åtta personer som skulle med!!!



Jag pratade med föräldrarna till kompisarna och sa att  de skulle ha med sig en varsin femhundring till inträde/åkband, käk och godis/läsk för midsommaraftonens baluns på Grönan!!!


Spontan som jag är och alltid varit så tänkte jag i min iver inte på att vi endast hade en bil med plats för fem personer inklusive föraren men det löste jag snabbt genom att beställa tågbiljetter till tre av oss, jag själv, Robban samt lilla Jullan åkte tåget upp till huvudstaden medan de andra fem tog bilen, tågresan var gratis för ungarna så det blev inga hisnande summor att betala där inte!!!


Detta var på torsdagen!!! De som åkte bil upp var där innan oss tågluffare så Anders lämpade av de andra fyra i lägenheten och åkte till centralen för att hämta oss tre, smidigt värre!!!


Nu var vi alla riktigt hungriga så i samlad trupp begav vi oss ut på Götgatan för att leta upp en restaurang och vid skatteskrapan hittade vi en som föll alla i smaken så dit tågade vi in!!! Jag kan än i dag se det framför mig, åtta glada förväntansfulla östgötar med vår vackra dialekt intar i stort sett hela stället (kändes som så iaf), men efter lite tjafsande & velande hit & dit så hade alla gjort sina beställningar varpå vi, förutom Anders, sätter oss på våra platser, Stackars Anders skulle ju betala hela kalaset!!!


Dagen efter, som alltså var midsommarafton, gick vi hela långa Götgatan till Djurgårdsfärjorna som tog oss till Grönan, vi hade en helmysig dag, framåt kvällen kom det några droppar regn men då var jag, Anders & Jullan redan på väg hemåt, ungdomarna ville stanna kvar några timmar extra!!!


Visst kostade det oss en "extra slant" att ha med några "bonusungar" men vi visste VAR vi hade dem den midsommaren iaf och det överväger tycker jag!!! Alla var glada och nöjda, det var lite turbulens i den lilla lägenheten innan alla kom till ro den kvällen men det är en helt annan historia!!!  =D


På lördag kommer alltså THILDA hit och nästa vecka kommer JULIA också, den ultimata lyckan i en farmor/mormors liv!!!



Kommentarer
Postat av: Malin

ja det va en bra midsommar <3

2009-02-13 @ 01:09:42
URL: http://.thildasmamma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0