OM MAN HAR ETT 100-PROCENTIGT.....

.....RENT SAMVETE VAD DET GÄLLER ÄRLIGHET SÅ KAN DET VARA URSÄKTLIGT ATT "SKITA NER ANDRA" OCH PÅSTÅ ATT DEN/DE INTE ÄR ÄKTA, I ANNAT FALL ÄR DET NOG BÄTTRE ATT KNIPA KÄFT OCH INTE GÅ UT OFFENTLIGT MED SÅDANA PÅSTÅENDEN!!!!!


När jag var liten sa min pappa följande till mig och mina bröder:

_"Det är bättre att säga sanningen direkt, hur illa den än är. Förr eller senare kommer den ändå fram och då blir konsekvenserna oftast så mycket värre"!!!


Nu vågar jag faktiskt påstå att INGEN människa (förutom små oskyldiga barn då),  har ett 100-procentigt rent samvete, inte ens jag har det ( ;D ), vi har alla våra "lik i garderoben", stora eller små spelar ingen roll men "banne mej" att vi har det!!!


En sak jag funderat över och som förvånar mig är att så många människor köper allt de hör eller läser!!!  Jag ska ge ett exempel...


Två personer är oense om något, de munhuggs över t ex sms, telefonen eller på msn, det hela slutar med att de blir väldigt osams varpå den ena därefter skriver ett inlägg i sin blogg och ondgör sig över den andra!!!

Vad sker därefter???

Jo, naturligtvis strömmar det  in sympatier till den som bloggat, "Stackars dig, vad är det för en hemsk, elak, avundssjuk, olycklig idiot som har mage att knuffa ner DIG,"den fullkomliga" , från piedestalen på detta grymma sätt???

Men snälla!!! Vakna upp!!! Stanna till en stund och tänk efter...VEM eller VAD ger er rätt att döma??? Ni har endast hört/läst en version av historien, vad vet ni om hur sanningen egentligen ser ut?!?!?!


"Glorian" hänger allt mer snett, snart faller den förmodligen till marken...




Kommentarer
Postat av: Sanna

Detta smsande osv är ett fördärv, det blir så jäkla fel många gånger. Bättre att reda ut saker öga mot öga . Och sen ska folk inte vara så snabba att döma när dom bara hört den ena sidan av saken!

Kram

2009-02-09 @ 15:38:04
Postat av: wivi

Håller fullständigt med dig syrran!

Att dessutom "hänga ut" någon när man själv inte har rent mjöl i påsen är rent ut sagt för djävligt lågt! =D

2009-02-09 @ 15:48:14
URL: http://popbajare55.blogg.se/
Postat av: Cam

Bra skrivet! Du är en sådan som borde skriva insändare till tidningar (om du nu inte redan gör det fniss )

2009-02-09 @ 19:07:37
URL: http://www.metrobloggen.se/camillawikvist
Postat av: wivi

Till Cam:

Hehe! Där slog du "huvet på spiken"!!

Har skrivit några insändare till NT genom åren men nu var det ett bra tag sedan!! Kommer säkert fler!! ;)

2009-02-09 @ 19:42:53
URL: http://popbajare55.blogg.se/
Postat av: Anonym

Det förvånar mig att du skriver detta inlägg. För vad vet du? Den ena versionen och givetvis från en människa du känner och står nära.



Den andra versionen var inte ens fullkomlig, hade den varit fullkomlig, ja DÅ, då det varit elakt, men den var långt ifrån fullkomlig.



En blogg är till för att skriva ner sina känslor i och en bloggare kan inte rå för vad andra skriver i kommentarsfältet.



Hur vet du att personen vars sida du nu har ställt dig på, är den som har "rent mjöl i påsen"? Hur vet du att den människan inte bara berättat "godsakerna" som får den andra att framstå som dålig.



Jag tycker du är snabb att döma.



Och ja jag vet vilka det handlar om annars hade jag inte skrivit.



Det här, om något, är väl att ondgöra sig över en annan människa?



Det gör mig ledsen att se, faktiskt.

2009-02-11 @ 01:09:06
Postat av: wivi

Till dig du fega anonyma individ:

Egentligen brukar jag inte bemöda mig med att svara på anonyma kommentarer men jag ska göra ett undantag för dig så ditt IQ eventuellt växer från skonummer 36 till åtminstone 40!!!



Och vad vet du om sanningshalten då?? Du påstår att jag ställt mig på den enes sida men du står ju för fan på den andras sida så vad är problemet???



"Min" sida bad "din" sida om att hon skulle ta bort inlägget och istället lösa det mellan fyra ögon!!! Men se det passade inte lilla "fröken oskyldig" alls!!! Nej här skulle det minsann basuneras ut i etern, allt för att "fiska" sympati!!!



För övrigt har jag aldrig påstått att "min" sida är helt oskyldig i detta tjafs man vräker ur sig mycket i "stridens hetta" och förmodligen flög det väl ut en och annan "groda" ur hennes mun också!!!



MEN, och nu kommer vi till den markanta skillnaden, nämnligen det som skiljer de båda åt, "min" sida var mogen nog att vilja lösa konflikten enbart mellan dem det angick, medan "din" sida väljer att vara kvar på sandlådenivå och skriva om den i sin blogg!!!



DU SKA INTE TALA OM FÖR MIG ATT JAG ÄR SNABB ATT DÖMA SAMT ONDGÖRA MIG ÖVER NÅGON, DET ÄR VÄL PRECIS DET "DIN" SIDA ÄGNAT ETT VÄLDIGT LÅNGT INLÄGG TILL!!!







2009-02-11 @ 13:27:05
URL: http://popbajare55.blogg.se/
Postat av: Anonym

Nix, jag är neutral. Inte på någons sida, men då jag känner båda två samt har läst deras konversationer så kan jag konstantera att den lite mognare är.... ja gissa själv ;)



Det betyder dock inte att hon är bättre, ej heller tvärtom. Men att du som är 53(?) beter dig så här är ganska barnsligt.



Jag är anonym för att jag är neutral, vill inte ha en konflikt med någon av sidorna, punkt.

2009-02-11 @ 18:01:11
Postat av: wivi

Till anonym:

För det första så beter jag mig precis hur "barnsligt" jag vill, det har varken du eller någon annan med att göra, man ska vara sig själv i alla lägen och framförallt SKA MAN VÅGA STÅ FÖR DEN MAN ÄR!!!

Eftersom du påstår dig vara neutral så förstår jag inte varför du trots detta väljer att fortsätta älta i det!!!

Jag får väl "hota" med något så barnsligt som att spåra ditt IPnummer för att få ett slut på detta, det är ju ganska populärt att "hota" med det har jag läst i en viss blogg!!!

2009-02-11 @ 19:10:09
URL: http://popbajare55.blogg.se/
Postat av: Cam

Våran konversation lär vara barnslig från min sida MEN man får försöka dra till med alla slags möjliga knep för att försöka få ett barn att förstå vad man menar ! Är man trög så är man! =P

2009-02-11 @ 21:02:47
Postat av: wivi

Till Cam:

Du har fullständigt rätt! Till ett barn pratar man på barns språk! Inget konstigt med det, jag förstår inte varför somliga bryr sin ärthjärna! Kram.. ;)

2009-02-11 @ 21:35:39
URL: http://popbajare55.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0