URSÄKTA MIG MEN.....

.....VARFÖR TAR MAN MED EN LÅT PÅ GREKISKA I DEN SVENSKA MELODIFESTIVALEN?????


Och NEJ, NEJ OCH ÅTER NEJ, jag är inte rasist för att jag reagerar negativt mot det!!!

Min åsikt är bara den att antingen sjunger man  på Svenska eftersom det är vårt språk eller på Engelska för att det är det ledande världsspråket!!! Svårare än så är det inte!!!

Jag ska gå händelserna lite i förväg med ett fiktivt exempel:

Ponera att det skulle gått så illa att låten tagit hem segern i "Golfbollen" (läs: Globen)...Därefter skulle den sedan representera SVERIGE i Moskva...I mina ögon hade det varit en ren skymf mot vårt land och vårt språk!!! Jag skulle inte för mitt liv kunna tro att Grekland skulle tillåta ett bidrag framfört  på svenska, att representera dem!!!

Jag har inget emot varken Grekland, Greker eller Grekiska sånger, jag hade reagerat på exakt samma sätt om det gällt Spanska, Kinesiska eller vilket annat språk som helst (förutom Svenska & Engelska då förstås),  det känns bara så djävla fel helt enkelt!!!

VAR ÄR VÅR PATRIOTISM PÅ VÄG NÅGONSTANS???
  (Ordet patriotism = ett uttryck för lojalitet och kärlek till det egna landet, är för övrigt Grekiska och kommer från ordet patriôtês = landsman)


LÄGG NER HELA SKITEN ISTÄLLET, DET BLIR VÄL IALLAFALL NÅGON ÖSTSTAT SOM TAR HEM SEGERN SOM VANLIGT!!!

Kommentarer
Postat av: Sanna

Nu höll jag på att skriva något riktigt elakt här men jag skippar det den här gången, men du vet vad jag tänker och tycker ;)

2009-02-23 @ 05:43:26
Postat av: wivi

Till Sanna:



Hahaha!! Ja det gäller att "välja sina ord ibland"!! Det fick jag göra när jag skrev inlägget!! =D

2009-02-23 @ 07:55:13
URL: http://popbajare55.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0