DÖMD INFERTIL MEN GRAVID ÄNDÅ!!! THE LAST PART...

DEL 4:


Vart var jag nu? Jo, hos barnmorskan (B) i S-köping var jag visst...

Jag mådde prima under i stort sett hela graviditeten, B sa att hon sällan skådat en så pigg blivande mamma, ju tjockare jag blev desto bättre mådde jag! Kände mig lika pigg som den första gången faktiskt,  men då var jag ju endast sjutton år och nu var jag trettioett! Hur som haver så beräknades förlossningen till den 28 dec -86 men den dagen ville jag inte ha barn, dagen hette ju
"menlösa barns dag"  ( minns inte om de redan då ändrat till "värnlösa barns dag"), spelar ingen roll vilket, alla vet ju hur det är med mobbing vs speciella dagar, tänk på första april bara!

Det blev ingen "sen" åttiosexa utan en "tidig" åttiosjua! För den 2 jan -87 föddes så äntligen vårt
KÄRLEKSBARN och naturligtvis var det en Malin!

Vi var så lyckliga över att mot alla odds ändå lyckats med det som skulle varit i stort sett omöjligt enligt expertisen, det hela var så otroligt, som en riktig "Askungesaga" kändes det! Men sagan tog inte slut där inte! För döm om vår förvåning när jag i feb -89 återigen testas positivt på ett grav .test! Vi visste inte om vi skulle skratta eller gråta eller var vi skulle ta vägen, så otroligt kändes det, kunde det verkligen vara sant? Visst var det sant! Den 2 dec -89 föddes vår son Kim, på dagen 2 år och 11 månader efter vårt första "mirakelbarn" fick vi ett "mirakel" till!

Nu började iaf jag bli lite kaxig och sa att "det kan  gärna komma en Elin också, det gör inget", men nu var det stopp, nu blev det inga fler men vad gjorde det! Vi var så evigt tacksamma för de vi blivit förunnade, det var snudd på att jag gick o blev religiös (huvaligen), för ett så stort under var detta för oss, men så illa gick det inte utan  jag sansade mig och tackade istället min lilla farmor ännu en gång!

-----------------------------------------

                                                                          
EPILOG

Genom åren som gått har jag för en del människor berättat om våra "två mirakel " , bl a för en veckotidning som gjorde en artikel om oss men där de av någon anledning skrev att jag hade en äggstock och två äggledare kvar. Det känns ibland som om inte alla tror på vad jag berättar, att det är för osannolikt men jag har ingen orsak att ljuga och gör det inte heller!

Sammanfattningsvis är det således att: Jag
EN gång blivit gravid MED allt i behåll, EN gång med en äggstock men att jag då hade två  äggledare ( redan då med ärrbildningar), samt  att jag TVÅ gånger blivit gravid (visserligen efter många års försök),  trots att jag endast hade en äggstock kvar, den vänstra och en äggledare, den högra (som dessutom var full med ärrbildningar), men som en av läkarna sa: "Äggen visste vart de skulle ta vägen"!

Det kan man lugnt hålla med om,  det är en bra bit  för ett litet ägg att ta sig från en sida till den andra i de regionerna, äggledaren måste ha fungerat som ett mycket starkt insug, två gånger om dessutom och tack o lov för det!

Totalt fyra välskapta barn blev iaf resultatet!

TACK FÖR ORDET


WIVI...







Kommentarer
Postat av: Anonym

Lipade lite när jag läste igenom inläggen nedanför. Jag bli värsta lipsilen under den röda veckan. Men vilka mirakel som kan inträffa!

2009-01-11 @ 21:19:28
URL: http://www.metrobloggen.se/camillawikvist
Postat av: Annika

Wow igen! Wivi du skriver otroligt väl formulerat och vad glad du måste ha blivit trots alla odds fått dina mirakel trots allt! Hur gamla är barnen nu om jag får fråga?

2009-01-12 @ 00:04:52
URL: http://gilanovia.blogg.se/
Postat av: Lyris

Trevlig historia till vilken jag vill bara vill lägga till följande. De fyra är helt klart välskapta men lika fullt skitfula!! :-):-)

2009-01-12 @ 14:22:55
Postat av: Marlene

Ah... vilken underbar historia bruden! Glad att jag kom in på din blogg idag när man kunde läsa alla 4a inlägg med en gång!

Jag önskar dig ett par trevliga dagar med barnbarnet!!!! =D

2009-01-12 @ 22:21:27
URL: http://thedoll.webblogg.se/
Postat av: wivi

Till Marlene:



Tack för din kommentar!

Här busas det för fullt!

=D

2009-01-13 @ 13:01:35
URL: http://popbajare55.blogg.se/
Postat av: Jennie

Oj oj ! Vilken historia !

Jag tycker definitivt att du ska skriva en bok!

du skriver bra & med inlevelse minsann! :) Det kändes som att det var jag själv som upplevt allt ! :D

Verkligen en mycket fin historia om man bara ser till det positiva dock !



Snälla du , skriv en bok !



Mvh Jennie!

2009-01-13 @ 21:18:08
URL: http://www.storslagen.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0