EGENTLIGEN SKÄMS JAG.....

.....FÖR ATT AVSLÖJA DETTA MEN JAG HAR NAMNSDAG IDAG OCH ENLIGT MIG SÅ ÄR DET ETT AV VÄRLDSHISTORIENS FULASTE NAMN, EN LITEN TRÖST ÄR ATT DET ENDAST ÄR ETT AV MINA  MELLANNAMN!!!!!


GUNHILD!!!!!

Hur f*n kan man få för sig att döpa någon till det??? Visserligen är det över femtio år sedan men ändå!!!

Redan på den tiden var det brukligt att man (väldigt ofta iaf), skulle få åtminstone ett namn efter någon släkting på var sida och jag fick då namnet GUNHILD efter min farmors mamma, det komiska i det hela är att hon (Gunhild alltså), aldrig kallades för något annat än MALIN!!! Så har jag iallafall fått det berättats för mig och min farmor (som hette MARY) bad mig alltid att om jag skulle få en flicka nån gång så "kan hon väl få heta MALIN", jag fick två pojkar medan min farmor levde, hon gick tyvärr bort fem år innan jag fick min dotter som naturligtvis fick heta MALIN, vad annars!!!


Komiskt nog har jag en gammal kompis som jag känt sen -71 som också begåvats med detta namn, även hon fick lyckligtvis heta det som mellannamn, så lite tur hade vi trots allt!!!


I förnamn heter jag WIVIANNE och som tredjenamn MARGARETA, det första tydligen för att min moster ville det och det andra (tredjenamnet alltså), för att min mormor hette det men ingen kallade henne något annat än MARGIT!!!


HAR JAG NÅGONSIN PÅSTÅTT ATT VÅR SLÄKT VAR/ÄR NORMAL???


Ja nu har jag återigen delat med mig av lite "onödigt vetande" men som jag sagt förr: "Det är frivilligt att läsa skiten"!!!


"Mot Sherwoodskogen" eller iaf mot köket för att hälla upp ett glas rött, beger jag mig nu,VI HÖRS!!!   ;D

 

Kommentarer
Postat av: Sanna

Just det , du har ju namnsdag idag =) GRATTIS ;)

Sen har du ju namnsdag den 20 feb =)

Saknar dej så jag håller på att bli knasig =(

Kram

2009-01-30 @ 19:04:58
Postat av: wiviwivi

Till Sanna:

Tack syrran! <3

Ja det stämmer plus den 20 juli också! ;)

Saknar dig också massor! Det är långt till april! :(

2009-01-30 @ 19:14:37
URL: http://popbajare55.blogg.se/
Postat av: wivi

Hoppsan! "Stammade" visst när jag skrev mitt namn i förra kommentaren! ;P

2009-01-30 @ 19:16:07
URL: http://popbajare55.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0