EN MYCKET VACKER.....

.....DIKT/SÅNG (?) JAG "HITTADE" I EN BLOGG FÖR ETT TAG SEN, TYVÄRR HAR JAG GLÖMT VILKEN BLOGG DET VAR, HAR INGEN ANING OM VEM UPPHOVSMANNEN/KVINNAN ÄR.....


They say memories are golden.
Well, maybe that is true.
I never wanted memories
I only wanted you.
 

A million times I needed you,
A million times I cried.
If love alone could have saved you,
You never would have died.

In life I loved you dearly,
In death I love you still.
In my heart you hold a place
No one could ever fill.
 

If tears could build a stairway,
And heartache make a lane.
I'd walk the path to heaven,
And bring you home again.
 

Our family chain is broken,
And nothing seems the same.
But as God calls us one by one,
The chain will link again

**************************************

"GUD" tror jag inte på i den bemärkelsen att den/det nödvändigtvis måste heta "GUD".

Har otroligt svårt för när det talas om "Guds vilja", t ex då ett litet barn dör eller när en människa "mitt i livet" helt plötsligt insjuknar o dör i någon konstig sjukdom man aldrig hört talas om ( jaa, det är min lillebror jag menar).

Dessutom är grunden till alla krig oftast en religionsfråga och det gör mig än mer konfundersam om begreppet "GUD".

Kom inte med argument såsom:  "Mänskligheten lärde sig inte av syndafloden" eller vad nu de mest fanatiska yrar om, det biter inte det minsta på mig, köper inte ett enda av deras trångsynta argument.

Kan  heller inte för mitt liv förstå meningen med att "somliga individer" får leva till de blir 80-90 år när de enbart ägnat sitt liv åt att mörda, våldta och misshandla oskyldiga människor, för mig finns det ingen som helst logik i det.

Jag tror på "NÅGOT" och är övertygad om att vi,  den dagen vi dör,  på något sätt återförenas med våra Nära&Kära som gick före oss, något annat existerar inte i min tankevärld.....


Kommentarer
Postat av: Sanna

Texten berör.....



Mycket väl skrivet syrran! Vi har ju samma syn på länkar osv.....Kram

2009-01-22 @ 15:19:56
Postat av: wivi

Tack syster!

Ja vi har ju det! Kramar tillbaka..

2009-01-22 @ 16:39:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0