IMORSE NÄR JAG VAR PÅ PROMENAD MED VÅR RYMNINGSBENÄGNA VOVVE.....

.....Så kände jag att det hade börjat "lukta" HÖST!! Jag älskar den årstiden med alla vackra färger och underbara friska dofter!! HÖSTEN är även den årstid då jag får mängder av planer på nya möbleringar och inredningsdetaljer till vårt hem!! Jag ligger vaken på nätterna och funderar på olika lösningar, vi har nämnligen lite svårmöblerade rum så det gäller att få ihop det, både praktiskt och lite unikt, jag gillar inte "klassiska" möbleringar men det brukar bli bra till slut iaf!! Idag hade jag tänkt mig att möblera om i köket och så får det bli!! Till HÖSTENS höjdpunkter hör också när årets "The Holy Bible" (läs IKEAkatalogen), dimper ner i brevlådan!! Det är nåt visst med IKEA, en trygg grundstomme som man sen tillsammans med annat smått & gott samt egna små kluriga påhitt sammanför till en helhet som man själv trivs med. I september ska vi fixa till stugan, jag inomhus o "gubben" utomhus, dvs om han nu kan ta någon semester!! Först åker vi till Danmark o Tyskland några dagar o skämmer bort oss själva på hotell samt "bunkrar" diverse alkoholhaltiga drycker att avnjuta i höst & vinter men sen blir det stugan resten av tiden!! I det största rummet är det vita möbler, rosmönster, spetsar & "antikt" som gäller! Förhoppnings vis blir det färdigt i år, det är inte så mycket kvar att göra där. I det lilla rummet, som är ett tvrum finns det inte så mycket annat att göra än att fixa nya gardiner i stort sett. Det lilla miniköket däremot kommer ta lite mer tid i anspråk, där ska vi ta bort de befintliga klumpiga skåpen och sätta upp vägghyllor istället samt byta plats på kyl/frysen och göra en Lformad väggfast bänk med flera hyllplan under. Inga dörrar utan bara tyg, mycket praktiskt i små utrymmen!! Ser fram emot september alltså, ska bli riktigt kul!! Nej nu ska jag upp o möblera om köket som sagt, jag återkommer så småningom!! Tjillevippen på er så länge!! Skrivet av popbajare55 26 augusti 2008 klockan 10:41

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0