KNITTA" HAR KOMMIT TILL NORRKÖPING!!!

Nu har den amerikanska stickade "graffitin" intagit även lilla Norrköping!!! I måndags såg jag en "strumpa" på en lyktstolpe i närheten av arbetsförmedlingen och idag hade vår lokala tidning, NTÖD, en artikel om fenomenet... Men det lär väl bli som med "rondellhundarna" när de kom hit, de fick ju inte stå ifred särskilt länge, finns alltid någon/några individer som bara måste förstöra för andra... Funderar starkt på att plocka fram stickorna och lite garnrester ur gömmorna och smycka "Klocket", om inte annat så kan det kanske fungera som en sorts terapi, men det får nog vänta tills det blir lite svalare ute, som det är nu skulle garnet enbart fastna i handsvetten och vitt garn skulle bli grått... Det får mig att minnas "syslöjden" i mellanstadiet, tror det var i fyran, samtliga elever skulle sticka sig ett varsitt par Lovikkavantar i just vitt garn. Jag som verkligen avskydde allt som hade med syslöjd att göra hade ett väldigt bestyr med att komma igång och även färdigställa detta i mina ögon tvångsarbete. Minns än idag hur handsvetten bara rann och garnet blev naturligtvis både blött och grått!! Tyvärr minns jag inte om de någonsin blev färdiga, eller rättare sagt, jag har nog förträngt det... Skrivet av popbajare55 30 juli 2008 klockan 19:51

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0