LIZA MARKLUND SLÅR TILLBAKA...

...Stod det att läsa i NT-ÖD igår. 
Hon försvarar sig mot den kritik som riktats mot hennes storsäljare Gömda och Asyl. Hon hänvisar till att böckerna är romaner och "filtrerade genom mig" som författare.
Vidare säger hon så här:
"Om människor uppfattat böckerna som korrekta ner i minsta detalj, då känner de sig naturligtvis lurade. Jag är uppriktigt ledsen för detta".

Min åsikt i detta är att hon snackar en massa skit!

Jag köpte dessa böcker och streckläste dem så fort de gavs ut (med några års mellanrum), och ingenting fick mig att tro att det var något annat än den sanna historien om "Mia" och hennes liv!!!
Jag kan inte minnas att det någonstans någonsin gjorts den minsta lilla antydan om att så icke var fallet!!!

HÅLL DIG TILL SANNINGEN I FORTSÄTTNINGEN!!! 

Kommentarer
Postat av: Lyris

Hon är en överskattad författare i alla lägen.Gillar inte människan över huvud taget..

2009-01-15 @ 15:07:43
Postat av: wivi

Till Lyris:

Håller fullständigt med dig!

Böckerna marknadsfördes som äkta när de kom ut, bara att hon "Mia" inte kunde formulera sig tillräckligt bra för att skriva själv!

Djävla dårar! ;)

2009-01-15 @ 17:12:37
URL: http://popbajare55.blogg.se/
Postat av: Majsan47

Ja visst känner man sig lurad efter att ha läst de böckerna. grr Dessutom vågade människan inte medverka i Debatt som gick i torsdags. Jättedålig stil, hon borde göra det om hon är så seriös som hon framställer sig själv.

2009-01-18 @ 11:55:44
URL: http://metrobloggen.se/majsan47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0