SAKNADEN....

.....GÖR SÅ DJÄVLA ONT.....Det maler & maler i mitt hjärta,vi som hade så roligt ihop, både i yngre o äldre dar!! Som när vi fortfarande bodde hemma o spelade pingis i hallen i Ektorp!! O jag glömmer aldrig när jag tvingade dig att sjunga "Lille John Blund", du var inte två år ens en gång!! Jag har alla de otydliga orden du sjöng kvar i mitt huvud!! Minns också när vi gick från Generalsgatan till Domus på lördagsförmiddagarna, i ena handen hade jag min lilla blå virkade "väska" med några kronor i, två saft & bullar kostade inte mycket på den tiden!! Jag var ca åtta år och du var ca två... En vinter när jag var ute med dig min lilla lillebror så kom det fram en tant o frågade: "Vad heter den lilla flickan"? Jag blev sur o svarade: "Det är ingen flicka, han heter Stig!!" Du hade så fint hår lillebror, lockigt var det o hängde utanför mössan, ja du var söt som en tjej, inte konstigt att tanten tog fel!! Minns också när jag låg på BB i Finspång och hade fått mitt första barn (1973), du var elva år o hade i skolan gjort en grytlapp till mig men när du kom upp till BB så brydde du dig inte om mig utan skrek bara rätt ut: "Var är han, min systerson"????? Jaa du min älskade lillebror, det finns så mycket mer att skriva om, en dag kanske jag orkar göra det också, men nu tar det slut, tårarna (blandade med nostalgiskrattårar), tar överhanden nu.....Älskar Dig.....Saknar Dig..... Det är en sån dag idag...................................... Skrivet av popbajare55 3 september 2008 klockan 13:20

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0