JAG GÖR ETT NYTT SISTA FÖRSÖK!!!

Ja då var det dags för ännu ett försök att blogga. Har gjort några tidigare försök men aldrig känt mig riktigt "bekväm" med någon av dem, men skam den som ger sig!

Det jag kommer att skriva om är bl a barnbarnen, familjen i övrigt, BAJEN, heminredning, mat&dryck, vår "pärla" Caddillac Fleetwood -57 samt tankar&funderingar om det mesta,  ja i stort sett allt i livet sett ur min synvinkel!

Själv är jag två år äldre än vår "pärla", så står det iaf i min födelseattest men ibland kan man tro att jag fortfarande är en obstinat "fjortis", har aldrig kunnat rätta mig efter någon färdig mall som talar om för mig hur jag ska bete mig i en viss ålder, "man blir aldrig äldre än schuschu (27)" som min älskade yngsta lillebror alltid sa, i verkliga livet blev han bara 45 år, en djävulsk lungsjukdom (boop) tog hans liv den 15 juni 2007, himlen behövde väl  tyvärr just då en arbetssam, ärlig, givmild morfar/farfar/pappa/make/lillebror/son...

Jag och min Älskling (sen 1982), drabbades för ett par månader sedan återigen av "grönavågenkänslor" så vi satte in en annons på Blocket om att vi ville hyra ett hus, fick flera svar och helt plötsligt var vi boendes i SANKT ANNA! 

Så skönt att slippa stressen i stan, härute kan jag njuta av ensamheten när jag känner för det, jag är en sån person som gillar och behöver  vara för mig själv då och då...Självklart längtar jag till våren/sommaren, då blir det ännu härligare att bo här, jag är verkligen ingen vintermänniska men det är kul att åka pulka ibland samt att göra snöänglar, det gjorde jag igår!








Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0