ALLA HAR VI VÅRA OLIKA SÄTT.....

.....ATT SKRIVA OCH UTTRYCKA OSS PÅ.....


...Själv har jag t ex  valt att använda mig av 3-5 utropstecken/frågetecken när jag avslutar vissa meningar, detta för att understryka innehållet i meningen, jag anser inte att det är ett språkligt misstag, det är bara ett val jag gjort, precis som alla andra val jag gjort i livet...

Det är inte alltid så lätt för en "amatör" att skriva på ett korrekt sätt men jag anser mig ha tämligen god skrivkunskap och så gott som inga  problem med stavning, dock är jag medveten om att mina kommatecken och punkter  hamnar på fel ställe ibland...

Orden DEM och DE  verkar många ha svårt att använda på rätt sätt (detta är  inte menat som kritik mot någon ), vill bara få fram att för mig är det inga problem, jag "hör/ser" inom mig hur det ska vara...

Förresten så skriver  även många av "proffsen" galet ibland, ingen människa är nämligen fulländad!!!

Tack för mig.....

Kommentarer
Postat av: Sanna

Enligt min mening så har du utomordentligt goda kunskaper i svenska,både verbalt och per skrift.

2009-03-16 @ 18:18:10
Postat av: wivi

Tack syrran! Du är bra på det du också! =D Kram..

2009-03-16 @ 18:42:39
Postat av: Cam

Håller med! Jag hör också när det ska vara dem/ de - men på internet går det så fort och bland orkar jág inte läsa egenom allt så det får bli som det blir! Hihih kraam!!

2009-03-16 @ 19:17:53
URL: http://www.metrobloggen.se/camillawikvist
Postat av: wivi

Till Cam:

Ja de flesta skriver snabbt och tänker inte på sånt, eller på om vissa bokstäver blir omkastade, det ser jag när M också skriver! Men jag tar tid på mig, är en "sträng" ordpolis när det gäller mig själv! kan t o m skriva om en inköpslista ett antal gånger för att det inte blir som jag vill! Hehe, jag är lite knäpp men jag har kul iaf! Kram...

(Det går fortfarande inte att skicka kommentarer till dig) :(

2009-03-16 @ 19:24:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0