ALLDELES SVULLEN OCH RÖDMOSIG.....

.....ÄR JAG I ANSIKTET JUST NU, SER UT SOM JAG "PARTAJAT" EN VECKA I STRÄCK UNGEFÄR!!!!!


Anledningen är att jag för en stund sedan tittade på programmet om de Polska systrarna som sökte sina "rötter"!!! Det var så rörande att se dem pendla mellan hopp och förtvivlan, tragiskt nog var  båda deras biologiska föräldrar döda sedan 2001, det framkom senare i programmet att de omkommit i en brand. Glädjande däremot var att de "återfann" sina morföräldrar, mostrar & morbröder samt en äldre syster!!!

Jag är en mycket känslosam person, trots att många tror det motsatta, men de känner dock  inte mig personligen. Jag gråter ofta, både av glädje och sorg, de som verkligen känner mig vet att det stämmer!!! Jag skäms inte heller för att gråta offentligt, jag har otroligt svårt att hålla mina känslor inom mig, tyvärr inkluderar det även ilska och irritation vilket inte är så passande alla gånger men "that´s me"!!!

Det spelar heller ingen roll hur många gånger jag ser samma program, filmer  eller verkliga händelser, jag gråter lika mycket varje gång iallafall, jag kan bara inte låta bli att gråta!!!

En liten komisk "grej" med detta är att mina barn alltid förstått när det varit dags för mammas tårkanaler att börja flöda, otaliga är de gånger jag i "ögonvrån" sett deras huvuden vända sig mot mig, för att se om de ännu en gång gissat rätt!!! Jag kan bara bekräfta att det stämmer till 110%!!!

OVER AND OUT
(som Matte Larsson säger)

Kommentarer
Postat av: majsan47

Jag blir också så oerhört rörd och gråter alltid när jag ser sådana program. Det är liksom ingen hejd på det ibland. Men det är ju bra att vi har känslor, eller hur? ;-)

Kramar

2009-03-10 @ 12:56:20
URL: http://www.metrobloggen.se/majsan47
Postat av: wivi

Till Majsan:

Ja ibland är det bara skönt att få gråta! Kramar..

2009-03-10 @ 14:15:31
URL: http://popbajare55.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0