FRITT FRÅN "SUBSTANS" MEN MED.....

.....EN DJÄVLA GLÄDJE SKRIVER JAG DETTA "ONÖDIGA" INLÄGG!!!!!


För att citera Per Morberg i senaste numret av tidningen TARA:

"Man kan klämma fram bajs men man behöver inte analysera skiten"

Ungefär så känner jag, mitt "ordbajseri" är mitt eget, jag bloggar inte för att lyckliggöra andra utan enbart för min egen skull, jag behöver inte redigera och tänka efter; "är det här tillräckligt intressant för andra att läsa", osv...

Jag ger fullkomligt f*n i om andra tycker mitt skrivande är intressant eller icke, det här gör jag enbart för min egen skull, förr hette det dagbok, nu heter det blogg, skillnaden är att dagboken var man ensam om att läsa (oftast iaf), medan bloggen är till allmän, om än dock frivillig, beskådning, och trots att somliga "drar upp allt i näsan" och överanalyserar mina ord, gång på gång, så fortsätter jag skriva på mitt sätt, om  vad & vem som helst, saker som retar/glädjer mig och allt annat mellan himmel & jord, UTAN ATT FÖRST BE "NÅGON/NÅGRA" OM LOV!!!!!

BTW, skulle jag skriva för andra så inte f*n skulle jag göra det gratis!!!!!









Kommentarer
Postat av: majsan47

Jag skriver också helt och hållet för mitt egen välbefinnande. Ska man börja tänka på vad man skriver blir det inget bra.

Kramar om

2009-03-25 @ 11:02:46
URL: http://www.metrobloggen.se/majsan47
Postat av: wivi

Till Majsan:

Tråkigt bara att inte alla begriper det!

Kramar tillbaka

2009-03-25 @ 11:22:56
Postat av: becka

Men Wivi, nu var det nog du som överanalyserade min kommentar. Jag ville bara ge dig ett svar, eftersom du ställde en fråga. Jag menade inte att dina inlägg är "fria från substans", för det tycker jag inte. Faktum är att jag tycker det är ganska kul att läsa dina inlägg.



Substans = innehåll och det har du.

Icke substans = nu har jag gjort det, sen ska jag göra det och den här köpte jag då.



Jag bryr mig inte om vad andra tycker om mina inlägg, då skulle jag inte publicera dem men personligen tycker jag att det kan vara lite tråkigt att bara läsa/se vad någon har köpt. Kanske för att mode inte intresserar mig.



Jag tycker om att skriva och vill göra det med inlevelse, det gör jag inte för att det ska låta så bra som möjligt, utan för att det ska vara mysigt att läsa.

2009-03-25 @ 23:04:16
Postat av: wivi

Till Becka:

Vi har tydligen lätt för att "överanalysera" varandra då, men tycks ändå vara överens om en del. Jag bryr mig inte heller om mode, ej heller om "kändisskvaller", att undvika sånt helt är omöjligt men jag "letar" inte upp skiten självmant!

Jag älskar också att skriva och naturligtvis bör det vara någon form av struktur på det hela. En del bloggar jag läst har fått mig att skaka på huvudet samtidigt som jag undrar om det går att "manipulera" besöksantalet, för hur kan det vara möjligt att en sådan som PUMA på MB så gott som alltid ligger på TOPP25-listan? Måste skamset erkänna att jag är delaktig till den placeringen eftersom jag läser skiten då & då!

2009-03-26 @ 08:34:02
Postat av: becka

Jaa du.. Jag förstår inte varför NÅGON läser hennes blogg... Förmodligen för att hon har så förbaskat taskig attityd, det blir väl spännande då, antar jag.

2009-03-26 @ 21:00:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0