LITE VEMODIGT KÄNNS DET ALLT.....

.....ATT TA FARVÄL AV TORPET.....


Anders var inne i stan förut och sa upp kontraktet på vår lilla stuga...det hugger lite i hjärtat men det finns ingen som helst anledning att ha det kvar, nu bor vi ju på landet året om!!!

En ljuspunkt finns det dock med det hela, ett par vänner till oss ska hyra det istället!!! PERFEKT!!! De får ta över så fort vägen är körbar igen, vi ska bara hämta det vi ska ha själva, resten får de överta för en billig penning. Det gäller bl a kylen, spisen och sofforna.

Vi gör även en "deal" vad det gäller städning, både ute & inne. I princip har vi rätt till stugan ända till den 15 juni eftersom vi har betalat årshyra fram till den dagen, men nu är det ju som sagt ett par vänner som ska ta över så därför snabbar vi på det hela mot att de får forsla bort diverse bråte som vi lämnat efter oss!!!

Vi har tur med det där att slippa städa efter oss, vi gjorde en liknande  "deal" när vi flyttade från Klocket, där "bytte" vi t ex tre träpersienner  i vardagsrummet mot att de inflyttande tvättade fönstren själva (vilket jag aldrig skulle ha gjort, 8 fönster + 1 altandörr med sexsidiga glas blir 54 enskilda glas!!!), hehehe, men det var ju deras val som sagt...Jag städade  endast badrummet, gästtoan samt kyl/frys, resten tog de själva för att de fick flytta in ca 1 ½ vecka tidigare!!! Så otroligt skönt att slippa all målning i köket t ex!!! En alldeles utmärkt "deal" om ni frågar mig...

Men nu hoppas jag att det inte blir aktuellt med något flyttande på många år, det är nämnligen oerhört tröttsamt för en gammal räv som jag...






Kommentarer
Postat av: majsan47

Ja huva för att flytta. Vi har ju bott här i 34 år och jag vågar inte tänka på allt som ska packas ner. Det får plats en hel del i ett hus.

Så skönt att det löste sig så bra med huset.

Kram kram

2009-03-16 @ 08:36:17
URL: http://www.metrobloggen.se/majsan47
Postat av: wivi

Till Majsan:

Ja det känns faktiskt bra! Kram..

2009-03-16 @ 09:31:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0