MIN EGNA SYN PÅ.....

  .....SEKTLEDARE OCH DERAS ANHÄNGARE.....


Nedanstående mening är en bra beskrivning av en sektledare:

"Narcissistisk personlighetsstörning utmärker sig för överdriven känsla av betydelse och överlägsenhet"

Exempel på kända sektledare är t ex JESUS och HITLER , de båda fick en "svans av anhängare" som trodde "blint" på ALLT de sade och gjorde.
Undrar vad de har för osynlig dragningskraft??? Kan det kanske vara så att de egentligen är aliens???

I Sverige har vi väl alla  KNUTSBYPASTORN (även han en sektledare), i färskt minne, också en person med en otrolig makt att kunna få andra att dansa efter hans pipa, påminner lite om  hypnos tycker jag, för vem mördar en annan människa på befallning annars???

Även JEHOVAS VITTNEN är en sekt enligt mig, en extrem sekt med extrema värderingar som borde förbjudas i lag!!!

INGEN normalt funtad människa vägrar väl t ex att ge sitt barn någon annans blod om det kan rädda barnets liv???

De firar inte jul, födelsedagar eller andra högtider, jag hade en grannkvinna en gång i tiden som var med i Jehovas. Hon hade fyra små barn som storögda stod och tittade på när jag och min familj pyntade inför julen, gran och paket hade de aldrig sett förut!!! Likaså när vi firade någons födelsedag, det var beklämmande att se deras långa blickar,  det gjorde faktiskt riktigt ont i mitt mammahjärta !!!

Dessutom anses kvinnan vara en "lägre stående varelse" enligt dem och det övergår mitt förstånd att det överhuvudtaget finns några kvinnliga medlemmar. Men naturligtvis måste det vara så att de kuvats från födseln till att tro att de är mindre värda!!!

Till syvende och sist vill jag bara säga att jag tycker det är skrämmande med sekter, hur stora eller små de än må vara, officiella eller hemliga, personligen kan jag inte förstå hur så många människor kan manipuleras av en enda man eller kvinna.....står de på ett tak och har tio-femton meter ner till marken och sektledaren säger hoppa, så nog fan hoppar dårarna!!!!!



DETTA ÄR MINA ALLDELES EGNA ÅSIKTER OM SEKTER, SEKTLEDARE OCH DERAS MÄRKLIGA MAKT ÖVER ANDRA, TACK FÖR ORDET.....




Kategori: Åsiktsfrihet

Kommentarer
Postat av: Anonym

Och du är en av få som lyckats dra dig ur denna hemska sekt? *fniss



Om du inte minns det så har du också varit en av de "snuttipluttiga" läsarna, har många gamla kommentarer från dig. Men du kanske är falsk? Som du kallar mig ;)

(skulle inte förvåna mig)



Sedan har jag en fråga - är alla kändisar sektledare?
brister ut i gapflabb*

VI kan inte rå för alla kommentarer, det är inte VI som skriver dem.



Det är trots allt ganska smickrande att du ägnar så många inlägg åt mig! :)



kram på dig!

2009-03-14 @ 18:33:23
Postat av: wivi

Så var det återigen dags för överanalysering... suckar djupt



"Snuttipluttig" vet jag inte men det jag skrev menade jag, DÅ...



NEJ, jag är inte falsk, bara rättfram i mina åsikter, som jag ibland måste "rucka" på, bl a när det gällde dig,tyvärr sjönk min respekt och beundran för dig när du "hängde" ut C i din blogg...



Svar på din fråga:

NEJ, det tror jag inte...

NEJ, det kan inte ni rå för...

NEJ, det är inte ni som skriver dem...



Tyvärr har det tydligen undgått dig att en del av det jag skriver är riktat till dina anhängare, inte till dig...



Till sist:

DU har DIN humor, JAG har MIN, därav MINA ironiska inlägg i MIN blogg...



Tycker du det? Trevligt!

Måste erkänna att jag ser fram emot dina små bitska ord, det är lite "gulligt" tycker jag...



Kram till dig också lilla gumman!





2009-03-14 @ 19:22:44
Postat av: Anonym

Men du tycker ju att jag är en sektledare! Det kan inte vara en sekt utan en ledare som styr och ställer, men det vet du kanske inte?



Jaja, sluta tjöta om humor hit och dit. Jag är inte så intresserad av din humor :) Jag får bara det intrycket av att du har svårt att släppa saker.



Men fortsätt gärna, min familj och jag tycker att det är jätteroligt att läsa dina inlägg om sekter och annat skojsigt! Man lär sig mycket. In fact, you never stop learning! :)

2009-03-14 @ 19:46:50
Postat av: Sanna

Destruktiva Sekter

I de destruktiva sekterna får du jobba massvis utan ersättning och hela tiden bryts ditt självförtroende ner medan så fort du gör något som passar sektledaren så får du beröm. Detta är en form av mind control och gör att du successivt ändrar personlighet.

De mest kända destruktiva sekterna är (enligt FRI): Scientologerna, Jehovas Vittnen, Livets Ord, Enighetskyrkan, Hare Krishna m.fl.

2009-03-14 @ 20:26:01
Postat av: wivi

Människa vad du "ältar"!!! Hade du haft lite mer läsförståelse och livserfarenhet, så hade du förstått vad jag menat...Men, men...



Jag har inte tjatat om humor, enbart påtalat skillnaden mellan din och min...



"Svårt att släppa saker"??? Hmmm, med risk för att verka tjatig men, "då är vi två då"...



Trevligt att kunna roa en hel familj, "credit" till er alla, men hur ni "tolkar" mina inlägg får stå för er...



Kul att du skriver på Engelska också!



PUSS





2009-03-14 @ 23:16:09
Postat av: wivi

Till syrran:

Jaa du, "så sant som det är skrivet"!

2009-03-14 @ 23:20:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0