SÅ DJÄVLA HÄRLIGT.....

.....VÄDER VI HAR IDAG!!!!!


Solen skiner för fullt, små  vårtecken visar sig överallt och doften, bara doften av vååååår, gör mig lycklig!!!

Dags att dra på sig gummistövlar och bege sig ut för att börja städa i trädgården, "jag har en plan" (citatet är lånat från Jönssonliganfilmerna för er som inte redan visste det).

Planen går ut på att gräva upp en lagom stor bit av gräsmattan för att istället göra ett  krydd/grönsaksland där, jag har hyresvärdens tillåtelse redan, så nu är det bara att vänta på att tjälen går ur marken ordentligt.

Tanken är att odla salladslök, morötter, rädisor, dill, persilja, sallad samt några fler sorter, förslag någon??? I min lilla kryddträdgård har jag tänkt mig basilika, oregano och chilifrukter, tar gärna emot förslag på fler lättodlade kryddor, framöver lutar det åt att även bygga ett växthus för gurk- och tomatodling, ett litet för husbehov bara.

Nu är jag tyvärr inte innehavare av några "gröna fingrar" som mor min t ex, hon får allt att växa så det knakar, ni skulle se hennes balkong på sommaren, vilken blomsterprakt, men som sagt, inte ens ett lillfinger är grönt hos mig men jag tänker iallafall göra ett tappert försök, skam vore väl annat när man bor så underbart som vi gör!!!

Yngste sonen och jag har en annan plan också, hemligstämplad än så länge men kul om den går att genomföra, om så blir fallet, återkommer jag och släpper hemligstämpeln när allt är färdigt!!!


Måste även se till att röja färdigt i garaget så jag kan börja inreda min lilla LOPPIS som jag ska ha öppen några timmar varje Tors-Sön under April-September, jag har ju som bekant fyllt på mitt  loppislager under hösten/vintern, har haft bra sponsorer också, bl a  syrran och svärmor, för att nämna några, ett stort tack och all credit till er båda!!!


Det som  betecknas som skit av somliga, kan faktiskt glädja andra men sånt begriper inte människor som saknar allmänbildning och sunt förnuft...

Kommentarer
Postat av: Sanna

Vet du vad syrran, idag skiner solen här med och det är varmt men inte nog med det, bågarna ploppade också upp idag glädje



Kul att du kommer igång med din Loppis, och jag är glad att du tog tillvara på saker från mitt bardomshem och jag vet att en del saker kommer du att förvalta mera glädje

2009-03-18 @ 15:35:27
Postat av: wivi

Till syrran:

Absolut! Många saker går inte till loppisen! Kanske du en dag, när vi är 75-80 år och står på Söderstadion ber att få tillbaka något och självklart får du det syrran!! glädje

2009-03-18 @ 16:01:35
Postat av: majsan47

Vi har också haft så jävla härligt väder. Krokusen och snödropparna blommar för fullt och fåglarna kvittrar.

Visst är det roligt med trädgårdsarbete på våren, mindre kul då hösten kommer dock. Nu längtar man verkligen ut till rabatterna. Gröna fingrar! Vad är det? hihi

Kram kram

2009-03-18 @ 16:58:05
URL: http://www.metrobloggen.se/majsan47
Postat av: wivi

Till Majsan:

Skönt att höra att fler inte vet vad "gröna fingrar" är!! Hehe.. Kram..

2009-03-18 @ 17:07:04
Postat av: Sanna

Du, jag får väl komma och fixa dina odlingar =)

2009-03-18 @ 18:03:36
Postat av: wivi

Till syrran:



Hehe, du får väl göra det... =D

2009-03-18 @ 18:25:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0