SÅ VAR DET DÅ ÅTERIGEN DAGS.....

....FÖR EN NY VECKA, DET HAR REDAN PASSERAT TIO AV DET NYA ÅRETS FEMTIOTVÅ , DE RULLAR PÅ SNABBT!!!!!


BARNBARN nummer FYRA, en liten tös, gjorde entré den förste mars, så nu är jag "bonusmormor" också!!! Det ska bli så roligt att få köpa babykläder igen och på lördag ska vi träffa den lilla för första gången!!!

De tre flickbarnbarnen är födda inom en 36-dagarsperiod ( 3/3 -99, 5/4 -06, 1/3 -09), dålig spridning på dem, eller hur???  =D  
Det är nog dags att börja köpa presenter redan nu till nästa års "stafettfirande"!!!
Pojkbarnbarnet är född den 27/12 -06, inte heller så väl "vald" tidpunkt med tanke på att det är julhelg då!!!
Men, men, det är "smällar man får ta", fina & söta är de iallafall och dessutom totalt oskyldiga till sina födelsedatum!!!



Gårdagen gick i lugna knop, vi var ute ett tag men det var blåsigt och ruggigt, efter en stund började det snöa, blöt tung snö var det, vidrigt!!! Lite av den ligger kvar idag...
Det var tydligen ett riktigt "busväder" på fler ställen i landet, Anders hade ett helvete att ta sig till Västerås, tog nästan dubbelt så lång tid än i vanliga fall!!!

Vi åt en mycket god Thaigryta med kycklingfilé till middag igår. Det var ett antal månader sedan vi åt någon rätt med just kyckling, vi har varit lite trötta på den sortens kött ett tag men nu smakade det gott igen!!!



Jag tog som vanligt en blandning av ingredienser som fanns hemma, det är inte ofta jag lagar mat efter ett redan färdigt recept, jag går hellre på Cajsa Wargs koncept, "man tager vad man haver" (det sägs iaf vara ett uttryck myntat av henne)...



Så här blev det färdiga resultatet, det smakade inte fy skam om jag får säga det själv, dessutom blev det över till matlåda åt Anders samt måndagslunch för mig & Thilda!!! (Sällan jag gör mat till ett helt kavalleri)  ;P


Måste också visa några av de fina sakerna jag fått av svärmor, vad bra jag haft det ett tag nu, har inte behövt lägga ett enda öre på några allmänna "Loppisar", jag har endast besökt mina "privata", dvs. Syrran & Svärmor och där var allt gratis!!!





(Tändaren är till för att rätt uppfatta storleken på sakerna)...





Fina grejer det här, nu ska jag bara hitta plats för dem också men det brukar ordna sig med det också till slut!!!


Nähepp!!! Dags att sätta fyr på pannan igen då!!! En nödvändighet att kunna även som kvinna när man har den varianten av uppvärmning, och det är inte ett dugg svårt att lära sig heller, bara man har viljan!!!
















Kommentarer
Postat av: Cam

Gokväll du händiga kvinna! Den där maten ser riktigt god ut, jag vill ha! =P

2009-03-09 @ 21:15:14
URL: http://www.metrobloggen.se/camillawikvist
Postat av: wivi

Till Cam:

Godkväll själv och tack för de berömmande orden! :) Är inne en snabbis, ser på programmet om de Polska systrarna och som den känslosamma kvinna jag är, gråter jag hejdlöst! Så härligt det måste vara att få träffa sina "blodsliga" släktingar efter så många år! Kram på dig! :)

2009-03-09 @ 21:45:36
URL: http://popbajare55.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0